شلیته

بهترین ایده تبلیغاتی جهان

خانه » بلاگ » بهترین ایده تبلیغاتی جهان
بهترین ایده‌های تبلیغاتی جهان

 ایده تبلیغاتی یک مفهوم یا استراتژی خلاقانه است که برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا نام تجاری، با هدف جلب توجه مخاطبان هدف استفاده می‌شود. این فرایند از طریق بسترهای بازاریابی مانند چاپ، رادیو، تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیجیتال به مرحله عملیاتی می‌رسد. شرکت‌ها و بیزینس‌های مختلف از ایده تبلیغاتی به عنوان نوعی رویکرد منحصربه‌فرد و نوآورانه‌ برای جلب توجه مخاطبان هدف خود و متقاعد کردن آن‌ها برای اقدامات برنامه‌ریزی شده استفاده می‌کنند. این اقدامات شامل خرید محصول یا خدمات، تعامل با برند یا تبدیل شدن به سفیری برای تبلیغات آن برند و نام تجاری خاص می باشد. برای آشنا شدن با روش‌های پیدا کردن ایده تبلیغاتی و بهترین ایده تبلیغاتی جهان که تا به حال وجود داشته، در ادامه با شلیته همراه باشید.

 بطور کلی می‌توان گفت ایده‌های تبلیغاتی با هدف ایجاد علاقه و انگیزه در بین مصرف‌کنندگان هدف و جلب توجه آنان به روشی خلاقانه اطلاق می‌شود.

بهترین ایده تبلیغاتی جهان

محبوب ترین ایده های تبلیغاتی جهان

 در حال حاضر ایده های تبلیغاتی مختلفی در سطح دنیا مطرح است که مورد توجه مشاغل مختلف برای بهبود و ارتقا برند آنان قرار گرفته است. در این قسمت از مطلب چند ایده تبلیغاتی محبوب را مطرح می کنیم از جمله:

تبلیغات رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی با بیش از 4 میلیارد کاربر فعال در سرتاسر جهان، ابزار قدرتمندی در اختیار صاحبین کسب و کارهای مختلف برای دستیابی به مخاطبان هدف قرار می دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

همکاری و تعامل با اینفلوئنسرها یا میکرو اینفلوئنسرهایی که طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارند و قادرند محصول یا خدمات شما را تایید کنند، یک ایده تبلیغاتی موثر برای برجسته شدن برند شماست. به عنوان مثال یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای کسب و کارها و مردم در چند سال اخیر، اینستاگرام بوده است. برای اینستاگرام مارکتینگ میتوانید روی شلیته حساب کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو یک ایده تبلیغاتی کارآمد برای بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو و در نتیجه کمک به افزایش دیده شدن محصولات یا خدمات شماست.

بازاریابی محتوا

ایجاد محتوای آموزنده و جذاب همسو با اهداف تجاری برند مانند پست های وبلاگ یا ویدیوهایی که پاسخگو باشد یا ارزشی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد،  آگاهی از برند شما را در سطح بالایی افزایش می دهد و ترافیک وب سایت شما را بالا می برد.

تبلیغات در فضای باز

ایده های تبلیغاتی محدود به سایت ها و فضای مجازی نیست. تبلیغات از طریق بیلبوردهای شهری، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی برند شما را در معرض دید مخاطبان محلی و مناطق مورد نظر شما قرار می دهد.

بازاریابی ایمیلی

یک راه مقرون به صرفه برای دستیابی مستقیم به مخاطبان هدف و تبلیغ پیشنهادات یا رویدادهای ویژه، بازرایابی ایمیلی است. این ایده تبلیغاتی هر چند قدیمی است اما با توجه به آمار بالای کاربران، کارکردهای مفیدی دارد.

بازاریابی رویداد

میزبانی یا حمایت از رویدادها می تواند فرصت هایی را برای تعامل با مشتریان ایجاد کند و زمینه مناسبی برای برندسازی و آگاهی از فعالیت‌های تجاری فراهم نماید. ارتباط با فعالیت‌های تجاری یکی از راه‌های پیدا کردن بهترین ایده تبلیغاتی جهان است.

بازاریابی انگیزشی

تشویق مشتریان فعلی برای معرفی برند شما به دوستان یا خانواده از طریق اهدای امتیاز یا تخفیفات ویژه، وفاداری به برند را افزایش می دهد و زمینه ساز ایجاد کسب و کارهای جدید است.

چگونه برای تبلیغات ایده داشته باشیم؟

اگر شما صاحب یک کسب و کار نوپا هستید و یا می خواهید فعالیت تجاری خود را گسترش دهید حتما به دنبال راهی برای تبلیغات هستید. ما در این قسمت از مطلب به شما می گوییم چگونه برای تبلیغات خود ایده سازی کنید؟

بهترین ایده تبلیغات جهان

مخاطبان هدف خود را بشناسید

درک کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، چه می خواهند و نیازهای اساسی آنان چیست؟ برای شناخت سلایق، علایق و نیازهای آنان تحقیقات لازم را انجام دهید و خدمات یا محصولاتی ارائه دهید که نیاز آنان را برطرف کند.

رقبای خود را در نظر داشته باشید

برای داشتن ایده‌های تبلیغاتی جذاب، رقبای کاری خود را رصد کنید؛ ببینید چه مسیری را در پیش گرفته اند و سعی کنید راه هایی برای متمایز کردن تبلیغات خود بیابید. می توانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید و از آن به نفع کسب و کارتان بهره مند شوید.

تکنیک طوفان فکری را بکار بگیرید

برای پیدا کرده بهترین ایده تبلیغاتی جهان از هیچ ایده و نظری روی گردان نباشید. گروهی از افراد خلاق را گرد هم بیاورید و ایده های خود را با آنان در میان بگذارید. جسارت داشته باشید و از این که خارج از چارچوب فکر کنید و گزینه های مختلف را بررسی کنید نترسید. همه ایده ها را یادداشت و تا رسیدن به نتیجه ای متمایز و خلاقانه تلاش کنید.

طوفان فکری برای پیدا کردن بهترین ایده نبلیغاتی جهان

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر منابع عالی برای الهام و شکل‌گیری بهترین ایده تبلیغاتی جهان هستند. کارهایی که دیگران انجام می‌دهند را بررسی کنید و راه‌هایی برای تطبیق استراتژی‌های آنها با نیازهای خود بیابید.

پیدا کردن بهترین ایده تبلیغاتی جهان در نشریات تجاری

نشریات تجاری و صنعتی منبع عالی ایده و الهام هستند. برای ایده پردازی تبلیغات می‌توانید از تجربیات موفق گذشتگان الگو بگیرید و برای برند خودتان استفاده کنید.

همکاری با آژانس تبلیغاتی: اگر بودجه دارید، از یک آژانس تبلیغاتی باتجربه کمک بگیرید. چنین موسساتی از تخصص و تجربه لازم برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی خلاقانه و موثر برخوردار هستند. در ادامه مطلب به چند کمپین تبلیغاتی درخشان و موفق در سطح جهان اشاره می کنیم. توجه داشته باشید که برای ایجاد کمپین تبلیغاتی ممکن است آنچه برای یک برند مناسب باشد برای برند دیگر کارساز نباشد.

 1. کمپین “Just Do It” نایک؛ این شعار از اواخر دهه 1980 برای برند نایک مطرح شده است.

 2. کمپین  “Share a Coke”کوکاکولا؛ ایجاد این کمپین مردم را تشویق کرد تا بطری های کوکاکولا را با اسم شخصی سازی کنند. اتفاقی که در رسانه های اجتماعی سر و صدای زیادی ایجاد کرد و فروش این برند را افزایش داد.

 3. کمپین “Think Different”  اپل؛ این کمپین قدرت و خلاقیت را جشن گرفت و اپل را به عنوان قهرمان تفکرهای نوآورانه معرفی کرد.

 4. کمپین “The Man Your Man Could Smell Like”  از Old Spice ؛ این کمپین شخصیت بدنام Old Spice Guy را به نمایش گذاشت و با گذشت زمان به یک نماد فرهنگی تبدیل شد.

5. کمپین”Have It Your Way”  برگر کینگ؛ این کمپین، برگر کینگ را به عنوان یک برند منعطف و مشتری محور با هدف برطرف کردن نیازهای فردی ایجاد کرد.

پایان

شما در این مطلب با موضوع ایده های تبلیغاتی همراه ما بودید. در حال حاضر ایده های تبلیغاتی نقش بسزایی در بازاریابی و برندسازی دارند، بسترهایی برای کسب و کارهای مختلف فراهم می کنند تا محصولات و خدمات خود را به روش موثری نمایش دهند، با مشتریان خود ارتباط بگیرند و آگاهی از برند خود را گسترش دهند. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

فهرست مطالب

جدیدترین مطالب وبلاگ

مطالب مشابه